Будь-яка страхова компанія завжди робить акцент на тому, що у випадку ДТП або при пошкодженні автомобіля власнику транспортного засобу слід обов’язково повідомити про страхову подію. Більше того, звернутись до страховика необхідно якнайшвидше, щоб розпочати процес страхового врегулювання.
«Термін давнини» відрізняється в залежності від виду страхування та умов страхового договору. Детальніше у питанні Mind розбирався разом з Тетяною Щучьєвою – директором страхової компанії «Експрес Страхування», що входить до сім’ї групи компаній УкрАВТО.
У який строк необхідно повідомити про страховий випадок за полісом КАСКО?
Все просто: строки звернення чітко вказуються у договорі страхування. Наприклад, при співпраці з компанією «Експрес Страхування» письмове повідомлення про подію потрібно подати протягом 3-х робочих днів включно з датою настання дорожньо-транспортної пригоди.
Для клієнтів, які фізично не можуть приїхати на СТО партнера і скористатися сервісом «єдиного вікна», для повідомлення про подію у відведені договором терміни в «Експрес Страхування» реалізована можливість зробити це онлайн.
«Бувають ситуації, коли, наприклад, через незначні пошкодження клієнт не хоче їхати на СТО для фіксації події. Скориставшись онлайн-сервісом, він може надати страховій компанії всю інформацію для фіксації страхової події та відремонтувати автомобіль пізніше. Також цей сервіс є незамінним для реєстрації страхових подій клієнтів, які наразі перебувають за кордоном, і коли організувати стандартний процес неможливо», – пояснює Тетяна Щучьєва.
Сервісом онлайн-повідомлення про подію та онлайн оглядом авто можуть скористатися як клієнти з КАСКО, так і з ОСЦПВ.
Як швидко необхідно звернутися до страховика за полісом ОСЦПВ?
Якщо страховий випадок буде врегульований в рамках механізму «автоцивілки», потерпіла особа має для подачі документів (заяви на виплату в тому числі) щодо майнових збитків – 1 рік, щодо шкоди, завданої здоров'ю та життю – 3 роки.
А от власник полісу, відповідно до вимог Закону про ОСЦПВ, має письмово звернутися в СК з повідомленням про подію протягом 3-х днів. Інакше він ризикує отримати регресну вимогу від свого страховика після виплати відшкодування потерпілому.
«Проте СК «Експрес Страхування» не застосовує до власних клієнтів такі дії. В більшості випадків у разі відсутності звернення страхувальника нам вистачає наявної документації для ухвалення рішення по справі. Але якщо нам все ж треба отримати додаткові відомості саме від страхувальника, то ми самостійно звертаємося до нього з проханням надати відповідні пояснення, заяви, документи», – зауважує Тетяна Щучьєва.
Повідомлення про страховий випадок – це перший та надзвичайно важливий крок у процесі його врегулювання.
Тому радимо докладно описати всі обставини події, надіслати страховику документи, фото і відео, що стосуються страхового випадку. Серед них можуть бути фотографії пошкоджень та фото з місця події, дані всіх учасників події, їхні контакти, дані полісів страхування, фото поліцейських протоколів, опитування свідків ДТП тощо.
«Ця інформація може бути корисною при врегулюванні страхової події, вона значно прискорить й спросить процес відшкодування», – резюмує Тетяна Щучьєва.