НЕГАТИВНЫЙ ОТЗЫВ ТАС СГ Произошло дтп 11.09.2019г.Черкассы ,согласно решения суда дело712/12210/19,провадження 3/712/2714/19, не дал дорогу автомобилю при присудствие знака 2.1(дать дорогу)выехал на главную дорогу что привело к изменению движение и аварии других транспортных средств,суд признал виновным а именно в создание аварийной ситуации Армаша В.В.по статье 122ч4 КУпАП он застрахован в ТАС СГ Ст.122 ч.4 Порушення, передбачені частинами першою, другою або третьою цієї статті, що спричинили створення аварійної обстановки, а саме: примусили інших учасників дорожнього руху різко змінити швидкість, напрямок руху або вжити інших заходів щодо забезпечення особистої безпеки або безпеки інших громадян, що підтверджені фактичними даними, а саме: поясненнями особи, яка притягається до адміністративної відповідальності, потерпілого, свідків, показань технічних приладів та засобів фото- і відеоспостереження та іншими документами. * Штраф або позбавлення права керування транспортними засобами на строк від 6 місяців до 1 року. в связи с этим будет подан иск на страховую компанию ТАС СГ за отказ в выплате по обязательной автостраховке +моральный и материальный ущерб нанесенный своими незаконными действиями.
Постановою Соснівського районного суду м. Черкаси від 23.10.2019 р., водія забезпеченого полісом ОСЦПВ АТ «СГ «ТАС» (приватне) транспортного засобу визнано винним у вчиненні адміністративного правопорушення, передбаченого ч. 4, ст. 122 Кодексу України про адміністративні правопорушення.
Також, як вказано судом згідно пояснень водія забезпеченого транспортного засобу, він зміг вчасно зупинитися та уникнути зіткнення.
Ч.4 ст. 122 КУпАП передбачає відповідальність за порушення, передбачені частинами першою, другою або третьою цієї статті, що спричинили створення аварійної обстановки, а саме: примусили інших учасників дорожнього руху різко змінити швидкість, напрямок руху або вжити інших заходів щодо забезпечення особистої безпеки або безпеки інших громадян.
Об’єктивна сторона даного правопорушення не передбачає такого наслідку, як пошкодження транспортних засобів або завдання інших матеріальних збитків внаслідок порушення правил дорожнього руху.
Відповідно пункту 9 ст.7 Закону України «Про страхування», страхування цивільно-правової відповідальності є видом обов'язкового страхування, тому АТ «СГ «ТАС» (приватне) здійснює його у чіткій відповідності до спеціального Закону України «Про обов’язкове страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів» (надалі Закон).
Як вказано в п. 2.1. ст. 2 Закону, відносини у сфері обов'язкового страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів регулюються Конституцією України, Цивільним кодексом України, Законом України "Про страхування", цим та іншими законами України і нормативно-правовими актами, прийнятими відповідно до них. Якщо норми цього Закону передбачають інше, ніж положення інших актів цивільного законодавства України, то застосовуються норми цього Закону.
Згідно ст. 6 Закону, Страховим випадком є подія, внаслідок якої заподіяна шкода третім особам під час дорожньо-транспортної пригоди, яка сталася за участю забезпеченого транспортного засобу і внаслідок якої настає цивільно-правова відповідальність особи, відповідальність якої застрахована за договором».
Відповідно ст. 1188 ЦК, шкода, завдана внаслідок взаємодії кількох джерел підвищеної небезпеки, відшкодовується на загальних підставах, а саме:
1) шкода, завдана одній особі з вини іншої особи, відшкодовується винною особою;
2) за наявності вини лише особи, якій завдано шкоди, вона їй не відшкодовується;
3) за наявності вини всіх осіб, діяльністю яких було завдано шкоди, розмір відшкодування визначається у відповідній частці залежно від обставин, що мають істотне значення.
Відповідно до ст. 32.1. Закону страховик або МТСБУ не відшкодовує шкоду, заподіяну при експлуатації забезпеченого транспортного засобу, за спричинення якої не виникає цивільно-правової відповідальності відповідно до закону.
Отже, як виходить з Постанови Соснівського районного суду м. Черкаси, вчинення водієм забезпеченого полісом ОСЦПВ АТ «СГ «ТАС» (приватне) транспортного засобу адміністративного правопорушення передбаченого ч. 4, ст. 122 КУпАП, не знаходиться безпосередньо в причинно-наслідковому зв’язку з заподіянням шкоди двом іншим транспортним засобам, що зіткнулись між собою.